Derfor trenger alle en god brief
Har du noen gang leid inn en skribent og vært misfornøyd med resultatet? Kanskje var det ikke hennes eller hans feil. Her er noen ting du må passe på...
HubSpot vokser! Du har kanskje rukket å lese det i HubSpot vokser! Du har kanskje rukket å lese det i HubSpots egen kunngjøring i forbindelse med Inbound 19, selskapets årlige konferanse for kunder og partnere. I motsatt fall: HubSpot er altså en salgs- og markedsføringsplattform som hjelper din bedrift å vokse, og nå blir tjenestespekteret bredere (les: utvides med flere funksjoner) og dypere (les: mer funksjonsrikt).
Men frykt ikke! Selv om plattformen vokser forsikrer HubSpot at den fortsatt skal være svært brukervennlig. Med andre ord, slagordet gjelder fortsatt: «få gjort mer med færre klikk».
HubSpot selv understreket dette flere ganger under Inbound 19: «i år har vi lagt ekstra vekt på å forbedre hele HubSpot-plattformen. HubSpot blir mer sofistikert, men vi arbeider hele tiden for å sikre at plattformen fortsatt skal være enkel å bruke for alle.»
HubSpot blir mer sofistikert, men HubSpot arbeider hele tiden for å sikre at plattformen fortsatt skal være enkel å bruke for alle
HubSpot er strukturert rundt kundedata, CRM-plattformen eller kunderelasjonssystemet, hvor basisfunksjonene er gratis å bruke. På toppen av CRM-plattformen står tre tjenester eller systemer: Marketing Hub, Sales Hub og Service Hub.
Noen av nyhetene som HubSpot presenterte under Inbound 19 er allerede lagt til plattformen og klar til bruk, andre kommer i løpet av de neste par månedene. Under presenteres noen av dem.
La oss vise deg hvordan du kan bruke HubSpot og Inbound Marketing for å vokse.
1. App-markedsplass: Som mange store programvareselskaper har også HubSpot fått på plass en markedsplass for apper og tjenester som det er enkelt å koble til HubSpot-plattformen.
2. Bedre arbeidsflyt: HubSpot har gjort det enklere å sette opp automatiske prosedyrer, for eksempel knyttet til utsendelse av nyhetsbrev eller andre CTA-triggere. Flytskjemaet settes enkelt opp i et visuelt dra og slipp-grensesnitt. Forenklingene er basert på tilbakemeldinger fra bruker
3. Finere nyhetsbrev: Å lage lekre nyhetsbrev har aldri vært enklere. HubSpot har lagt til flere maler. Sammen med brukervennlig «dra og slipp»-funksjonalitet setter man opp et selgende nyhetsbrev på en-to-tre. Og best av alt, nyhetsbrev er gratis som en del av CRM-plattformen.
4. Chat i Messenger: HubSpot har en egen chat-robot, som det er enkelt å sette opp på nettsiden eller ulike nettsider. Nå kan du også integrere chat-roboten i Facebook Messenger slik at den kan svare på forespørsler som kommer på selskapets Facebook-side. I HubSpot lagres samtalene og kobles til kunden uavhengig av på hvilken plattform den ble holdt.
5. Bedre chatrobot: Chatboten er også forbedret med utvidede muligheter til å sette opp når den skal være tilgjengelig og mer avanserte muligheter for kobling mellom roboten og et ekte menneske.
6. Lag Lead Ads: Lag salgsutløsende annonser (Lead Ads / kundeemneannonser) for Facebook og LinkedIn i HubSpot. Dermed kan du gjøre mer av salgs- og markedsføringsarbeidet i HubSpot – og ser også effekten av dem i HubSpot.
Les mer: Hvorfor vokser du mer når HubSpot får mer funksjonalitet.
7. Automatisk salgsoppfølging: Manuell salgsoppfølging er krevende. Derfor har HubSpot automatisert en rekke salgsfremmende prosesser, som å følge opp nedlastingen av en ebok eller besøkene på en landingsside. Nå kan du lage flere automatiske prosesser som enkelt igangsettes ved behov, som invitasjon til et seminar eller en webkonferanse.
8. E-signatur i avtaler: HubSpot har også gjort det enklere å lukke avtaler gjennom å legge til at kunder kan underskrive med en forpliktende e-signatur i kontraktsforslag og avtaler, selv om vi ennå ikke har fått helt klare svar på om løsningen som tilbys vil være egnet for norske forhold.
9. Unngå dobbeltføringer: Dupliserte data er grisete, gjør at man mister oversikt og kan bidra til feilslutning når man analyserer dataene. Dupliserte kontaktdata gjør det vanskelig å få oversikt over kundekontakt og -oppfølging. Derfor har HubSpot bygd inn AI (kunstig intelligens) som automatisk oppdager dubletter av kontakter eller selskapet og lar deg bestemme hvilken oppføring som skal beholdes – eller spørre deg om du heller vil smelte oppføringene sammen til én.
10. Personlig webside: Nettsiden din er en viktig og selvsagt del av kunde- og kjøpsreisen, og da snakker vi ikke om landingssiden for en kampanje eller en ebok eller et seminar. Vi snakker om hele nettsiden. HubSpot har gjort det innebygde publiseringsverktøyet (CMS-et) mye kraftigere med blant annet bedre søkemotoroptimalisering, mer mobiltilpasning og enda flere muligheter for dynamisk personalisering av hvem som får se hvilket innhold.
Vil du vite mer om hvordan HubSpot kan få din bedrift til å vokse? Kontakt oss.
Har du noen gang leid inn en skribent og vært misfornøyd med resultatet? Kanskje var det ikke hennes eller hans feil. Her er noen ting du må passe på...
Det er supert å komme i avisen, i hvert fall når det er hyggelig og planlagt. Men når du først er på trykk, kan noen svært enkle grep skape mye...
Idé-tørke er like vanlig som det er farlig for bloggen deres. Nøkkelen til en levende blogg er å besvare alle spørsmålene som kunden lurer på når de...