1 min read

7 tips som gjør deg til en PR-superhelt

7 tips som gjør deg til en PR-superhelt

På årets siste treff for Hubspot User Group i Norge, holdt to av våre rådgivere en presentasjon om PR og Inbound Marketing. Det finnes færre journalister, og samtidig er det er blitt (mange) flere kommunikasjonsfolk. Konkurransen er følgelig mye hardere. 

Journalistene har mindre tid og anledning til å gå i dybden og gjøre spesialisert stoff
– hver sak må favne bredest mulig, og da er det gjerne mange nyanser som
forsvinner på veien.

Konsekvens: Hvert avisoppslag blir dyrere for kunden, i hvert fall målt pr. leser,
kanskje også i tid og kroner. Derfor mener vi at en god sjekkliste og måter å underbygge medieoppslaget på i andre kanaler, kan være svært effektivt for kundene. 

Våre 7 tips for å øke effekten av PR

  1. Gjør PR til en integrert del av kampanjeplanen og inbound marketing-strategien
  2. Ta et journalistisk grep om storytellingen
  3. Kjenn din journalist
  4. Planlegg taktisk
  5. Tenk nøye gjennom intervjuøyeblikket
  6. Sannhetens time – oppfølging når saken står på trykk
  7. PR kan gi økt effekt over tid – tips til oppfølging


Om du ønsker å lese mer om hvert av punktene, kan du laste ned en pdf av presentasjonen. 

Derfor trenger alle en god brief

Derfor trenger alle en god brief

Har du noen gang leid inn en skribent og vært misfornøyd med resultatet? Kanskje var det ikke hennes eller hans feil. Her er noen ting du må passe på...

Les mer
Gratulerer, du kom i avisen! Her er seks ting du bør gjøre umiddelbart

Gratulerer, du kom i avisen! Her er seks ting du bør gjøre umiddelbart

Det er supert å komme i avisen, i hvert fall når det er hyggelig og planlagt. Men når du først er på trykk, kan noen svært enkle grep skape mye...

Les mer
Slik får du flere ideer til innhold på bloggen

Slik får du flere ideer til innhold på bloggen

Idé-tørke er like vanlig som det er farlig for bloggen deres. Nøkkelen til en levende blogg er å besvare alle spørsmålene som kunden lurer på når de...

Les mer